Пројекат "Дневник једног еко-детектива" реализовало је Удружење математичара АПТ-образовни клуб Крагујевац у 2020. години, уз суфинансирање Града.
Циљ пројекта
Едукатори, користећи могућности и предности савремених наставних технологија, постижу најбоље ефекте у процесу преношења и усвајања знања, чинећи наставни процес успешнијим. Развијање тимског духа, међусобне комуникације, сарадње и дигиталне компетенције при изради пројектних активности је свеукупни циљ овог пројекта.
Циљна група
Циљна група овог пројекта били су ученици виших разреда основних школа јер имају потребно предзнање, као и интелектуалне способности за разумевање теме пројекте. Кроз пројекат је обрађена и професионална оријентација ученика.
Програм пројекта је обухватио 80 ученика који су кроз едукативне радионице, презентације, стекли знање, вештине и компетенције за програмирање мицро:бит-ова, као и о заштити животне средине.
Опис активности
Пројекат "Дневник једног ЕКО-детектива" је изванредан спој употребе микробита као наставног средства и употребе микробита за решење конкретног проблема, релевантног за ученике и њихову заједницу. Програм који су ученици користили у потпуности је одговарао потребама мерења, није ни превише поједностављен тако да му недостају одређени елементи, а није ни безразложно компликован.
Осим тога, сврховито је употребљен и већи број микробит уређаја – повезани су тако да сваки појединачно мери релевантне параметре и да контролном уређаја, преко радио-сигнала, шаље резултате мерења, што дизајн целог система чини знатно лакшим за употребу из угла корисника. Након тога, резултати мерења се графички приказују на екрану рачунара тако да буду врло читљиви и приступачни. Укратко, овај пројекат представља изванредан спој доброг програмирања и знања електронике са стварном потребом једне заједнице.
Пројекат је употребом микробита, обухватио:
Едукатори су усмеравали ученике кроз радионице на реализацију програмирања мицро:бит-ова, а затим приступали изради мини метеоролошке и фенолошке станице која би пратила важне параметре на пораст разних биљки, где су приметити како измерени подаци утичу на њен раст.
Одржане су четири радионице, по две у свакој школи, при чему је у свакој учествовало по 20 ученика (укупно њих 80).
Оваквим приступом ученици су у стању да препознају и реше еко-проблеме са којима смо суочени у нашој околини.
Извор: ПРВИ ПРВИ НА СКАЛИ