Пројекат је иновативна идеја која треба да оснажи наше најмлађе суграђане, ученике, који улазе у свет образовања на модеран и интерактиван начи који се разликује од традиционалне наставе и који им поспешује машту и велику жељу за новим изазовима. Свакако поспешује и развоју капацитета истраживача за ширење свести о заштити животне средине; развоју различитих програма промоције науке заснованих на научној култури и научној писмености; јaчању ресурса за промоцију науке како би програми били доступнији ученицима.
Свест о заштити животне средине је веома широк појам о коме се највише говори када схватимо да нам је живот директно угрожен. Правилан развој свести о истом треба да почне од малих ногу и да траје читав живот да би се одговорно понашали према њему. Програм који желимо да реализујемо бави се развојем и подизањем свести и знања деце у основним школама о заштити животне средине и његовом утицају на даљи ток живота, мотивацијом и оснаживањем деце да буду активни учесници креирања и управљања здравих навика реализацијом програмских активности у самим школама. На све ово код деце највише утичу породица, школа, лични и колективни примери у школама сталним, активним, одговорним деловањем.
Управо, програм овог пројекта је усмерен на едукативне и практичне активности са децом основног школског узраста, са подједнаким уделом дечака и девојчица. Програмом су обухваћене две основне школе града Крагујевца у којима би се едукативним и креативним радионицама, иновативним техникама учења, вршњачком едукацијом и низом других активности оствариле потребе усвајања знања, навика и осећања која ће допринети развоју оваквог вида свести и мишљења, развоју емоционалног, моралног, естетског и законски регулисаног понашања према животној средини, као и подстицај осећаја за програмирањем и алгоритамским мишљењем.
Рад са ученицима се одвија кроз неколико фаза. У уводном делу, ученици се упознају са основама програмирања, радом и начином повезивања micro:bit-а, сензора и других компоненти. Том приликом ученици се упознају и са основним концептима и идејама из роботике и њеном применом у осталим наставним предметима. Ученици добијају материјал потребан за реализацију пројектног задатка. Такође, упознају се и са концептима животне средине и како да брину о истој.
Свако од учесника након радионице добија диплому као евалуацију овог пројекта.
Приликом руковања micro:bit-ом, ученици стичу додатно ИТ искуство и креативност; додатно знање о заштити животне средине; комуникацијске вештинама (договор); уживају у игри и препуштају се једној ЕКО-авантури.
Планиран број реализација овако осмишљених радионица је четири.