Повећан ниво знања из области заштите животне средине и одрживог развоја неке су од најважнијих потреба данашњице. Све драматичније климатске промене, велики број дивљих депонија, изумирање све већег броја врста, загађена вода, ваздух и земља указују на то да су ово проблеми којима се мора посветити највећа пажња. У оквиру ЛЕАП-а, грађани су препознали еколошко образовање као један од највећих приоритета, чијим решавањем би се значајно подигао квалитет заштите животне средине. Са тим процесом неопходно је кренути од најмлађих узраста.
Са друге стране, у нашој средини имамо проблем недовољно развијене свести о утицају уметности и позоришта на развој деце. Рани сусрет деце са позориштем може бити од пресудног значаја за њихова даља искуства, за сусрете са уметношћу и подстицање радозналости и маште. У игровним активностима које се ослањају на драму и позориште, дете уз подршку и помоћ одраслих открива само себе и свет око себе, истражује своје понашање и своје односе са тим светом. Драмско играње и импровизације омогућавају да се дечија искуства и предзнања и његово тренутно окружење и догађања ставе у интеракцију. Деца по својој природи свет око себе сагледавају и доживљавају кроз игру. Од свих области уметности деци је најближа драмска уметност.
Анкете, обављене након претходних фестивала, показале су да је овај вид еколошке едукације изузетно пријемчив и деци и наставницима, али и родитељима, који постају значајна циљна група, јер радо учествују у припремању представа, а самим тим се и еколошки едукују кроз садржај представе. У складу са тим, идеја је да се екологија приближи што већем броју деце и младих, управо кроз драмски израз. На овај начин лако усвајају знања из екологије, исправне навике и те поруке преносе даље, не само својим вршњацима, већ и родитељима и другим одраслима, који их опет много боље прихватају када долазе од њихове деце. Ову врсту активности подједнако прихватају и дечаци и девојчице и мушкарци и жене.
Потребе и интереси грађана за очувањем животне средине се остварују путем снажних еколошких порука које ће преносити најмлађи, учешћем на Осмом фестивалу, заједно са васпитачима, учитељима и наставницима. Еколошке поруке ће упутити својим вршњацима, али и родитељима и грађанима.
Кроз креативан израз, путем позоришних представа, подстичемо промовисање здравих стилова живота, подизање еколошке свести, развијамо љубав према животној средини и уметности. Даје се прилика и деци и младима да изразе свој став, кажу шта мисле и пошаљу поруку својим родитељима и другим одраслима да је очување животне средине наш примарни задатак.
Пројекат започиње расписивањем конкурса за дечије еколошке представе, који се упућује вртићима и школама у Крагујевцу и околини. Фестивал се, током свог трајања, проширио ван граница Крагујевца и обухвата и околна места (Топола, Аранђеловац, Баточина, Лапово, Смедеревска Паланка) јер се показало да постоји интересовање. Један од разлога за то је непостојање оваквог фестивала ни у шумадисјком ни у околним регионима. Због тога ће Конкурс бити пласиран преко Актива директора предшколских установа и основних школа шумадијског округа, а биће и појачане промотивне активности преко сајта Фестивала и друштвених мрежа.
Након прикупљених пријава, евидентира се број васпитача, учитеља и наставника који ће радити са децом. У циљу унапређења квалитета фестивала, сваке године се организују едукативне радионице. Учесници фестивала (васпитачи, учитељи и наставници) ће се определити шта им је ове године више потребно, па ће се на основу тога и организовати радионица. Планирано је да Фестивал траје два дана. Стручни жири ће изабрати најбоље представе у свакој категорији, које ће бити награђене. По завршетку Фестивала планирано је анкетирање учесника (васпитача, учитеља, наставника) ради добијања повратне информације о квалитету истог и давања предлога за евентуалне измене и унапређења.
Као резултат досадашњег рада, након петог Фестивала издат је Зборник ауторских текстова еколошких представа, под називом "Црвено, Позор(иште)!, Зелено" у коме су објављени, уз сагласност свих аутора, ауторски текстови васпитача, учитеља и наставника, који су коришћени на претходним Фестивалима. Предвиђено је да се Зборник допуни и текстовима са Осмог фестивала и тако допуњено издање каталогизује у Народној библиотеци Србије.